«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу, - це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування», - П.Мирний.

29.01.18

«Гном у буфеті» І. Жиленко аналіз вірша (для учнів 6-х класів)


Тема: шанобливе ставлення до буфетного гнома який у всі століття живе в реальній дитячій уяві.
Ідея: возвеличення почуття пошани, любові до гнома як сімейної реліквіїдитинствоце чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що «нашіптуєказки». 
Художні засоби:
а)  епітет: «буфетний гном»;
б)  метафора: «золотить сервізи», «багріє його ковпачок»;
в)  риторичні оклики: «Ая-як!», «.. прислухайся!»
Характеристика образу гнома:
Гном — давній мешканець людського будинку.
Обов’язки гнома:
гукав пустунам: «Ая-яй»;
слухняним давав шоколадки;
золотить на свята сервізи;
нашіптує дітям казки.
 Риси характеру гнома:
а) чемний;
б) працьовитий;
в) відповідальний;
г) вихований;
д) вміє підтримувати дружні стосунки;

е) полюбляє смачно поїсти і солодко поспати.
Flower 57 Flower 53